Tuesday 10 March 2020

Lantikan Politik Di MOF Selongkar Aset, Kewangan Negara Milik Melayu



Pelbagai tohmahan dilemparkan kepada DS Najib direka cipta untuk menjatuhkan pentadbiran BN. 
Najib perompak, Najib jual negara cerita ini penuh di media sosial. 
Akibat terlalu leka memburuk- burukan DS Najib, rakyat alpa dan leka. 
Bijak DAP mencipta cerita. Rupanya itu semua adalah fitnah licik DAP untuk menjatuhkan DS Najib.
Malangnya rakyat turut terpengaruh. Rakyat mula percaya dan membenci DS Najib. Fitnah DAP berjaya. PRU 14 BN kalah dan kehilangan kuasa pentadbiran.

Perkara pertama dan yang paling awal sekali LGE lakukan apabila berjaya berkuasa dan berjaya menjejak kakinya di MOF ialah LGE menubuhkan pasukan “Pegawai Khas” yang semuanya di bawah lantikan dia sendiri.

Kata PH  : Memang patut supaya LGE mendedahkan rompakan yang dilakukan oleh Najib... itu sahaja dan itu adalah agenda paling penting lagi utama bagi Melayu Barua.

Lalu, seramai 30 orang yang kesemuanya terdiri dari kalangan orang Cina... saya ulangi Orang Cina... saya ulangi lagi (sebab Melayu Barua nie bodoh sangat) ORANG CINA, yang diketuai oleh Tony Pua. 

Dan gaji meraka ada yang setaraf dengan Gred Gaji Jusa. Melayu Barua tahukah berapa gaji Gred Jusa? Melayu Barua tak tahu... bagi mereka asalkan jatuhkan Najib dan selongkar rompakan Najib... itu aje agenda penting Melayu Barua. 

Sedangkan hampir kesemua pegawai-pegawai lantikan khas LGE itu baru berumur antara 20an dan paling tua 30an... bagi Melayu Barua itu tak penting, yang penting CINCIN ROSMAH mesti dirampas walaupun ianya pembohongan belaka. 

Dan lebih parah lagi, tugasan mereka sebenarnya bertembung atau bercanggah dengan pegawai-pegawai kerajaan MOF yang sedia ada (pegawai kerajaan bukannya ahli politik - faham?) dan ditempatkan di pejabat yang dikhaskan untuk mereka sahaja.

Hujah Melayu Barua: Itu sudah semestinya sebab tugas mereka selongkar semua fail fail rasuah pemimpin pemimpin UMNO (malangnya hanya jumpa fail Najib dengan Zahid, itu pun bukti tak kukuh), namun janji Najib jatuh dan Zahid jatuh... itulah matlamat Melayu Barua.

Maklumat ini amba (penulis) terima dari adik amba sendiri yang telah bertugas belasan tahun di Bahagian Perundangan MOF. Adik amba memaklumkan selama Najib menjadi Menteri Kewangan, tidak pernah berlaku lantikan khas sepertimana yangndilakukan oleh LGE ini.

Ratusan ribu ringgit digunakan untuk pembayaran gaji setiap bulan untuk 30 orang tersebut.

Jadi kita tidak hairan sebab apa aset Tabung Haji contohnya, diletakkan di bawah SPV Kementerian Kewangan, kerana di sana ada tangan-tangan LGE yang akan menguruskannya. Dan sebab itu juga Tanah Ladang sawit THP yang berkeluasan 77 ribu hektar boleh dijual dengan harga lelong kepada syarikat Taikun Cina.

Hujah Melayu Barua : Semua itu tak penting, Melayu tidak ada rahsia dan Melayu yang memperjuangkan bangsa Melayu sahaja itu adalah RASIS atau dalam bahasa Arab ialah ASSOBIYYAH. 


Melayu Barua Tak Faham Semua Ini, Bagi Mereka NAJIB PEROMPAK Itulah Tahap IQ Melayu Barua.